Hantering av personuppgifter

 

Personuppgiftsansvarig

Personuppgiftsansvaring är föreningsstyrelsen.

Behandlade personuppgifter mm

När du blir medlem eller gör beställningar av produkter/tjänster/evenemang samlar vi in följande personuppgifter i syfte att underlätta medlemskap och föreningsverksamhet:

  • Namn / företag och adress
  • Telefon och mobil
  • E-post
Övriga upgifter som behandlas
  • Medlemshistorik och kommentarer om detta
  • Betalnings- och beställningshistorik och kommentarer kring detta.
  • Av vem som man har blivit värvad av och datum
  • Uppsägningsdatum/uppsägningsskäl
  • Notering av eventuella uppdrag inom föreningen
  • Registrering/avregistrering av nyhetmail

Dina personupppgifter utlämnas inte till annan part (eller land utanför EU) men kan förmedlas till andra medlemmar i föreningen i samband med vissa projekt där det är nödvändigt att kunna kontakta ett särskilt urval av medlemmar.

Medlemmarna rättigheter

Medlemmar har rätt att:

  • få tillgång till sina personuppgifter
  • få felaktiga personuppgifter rättade
  • få sina personuppgifter raderade om uppgifterna inte längre är nödvändiga
  • få veta hur länge ni kommer att lagra personuppgifterna
  • lämna in klagomål till Datainspektionen.

Lagringstid av personuppgifter

Personuppgifter lagras i 10 år om man inte uttryckligen begär att få uppgifterna raderade.

Skydd av personuppgifter

Medlemsregistret är lagrat på en lösenordssäkrad, icke-internet ansluten dator och skyddas av aktuellt antivirusprogram.

 

Uppdatera dina uppgifter

Vill du uppdatera dina medlemsuppgifter eller avsluta ditt medlemskap?

Kontakta medlemservice på denna sida!

 

Startsida