Hantering av personuppgifter
Personuppgiftsansvarig
Personuppgiftsansvaring är föreningsstyrelsen.
Behandlade personuppgifter mm
När du blir medlem eller gör beställningar av produkter/tjänster/evenemang samlar vi in följande personuppgifter i syfte att underlätta medlemskap och föreningsverksamhet:
- Namn / företag och adress
- Telefon och mobil
- E-post
- Medlemshistorik och kommentarer om detta
- Betalnings- och beställningshistorik och kommentarer kring detta.
- Av vem som man har blivit värvad av och datum
- Uppsägningsdatum/uppsägningsskäl
- Notering av eventuella uppdrag inom föreningen
- Registrering/avregistrering av nyhetmail
Dina personuppgifter utlämnas inte till annan part (eller land utanför EU) men kan förmedlas till andra medlemmar i föreningen i samband med vissa projekt där det är nödvändigt att kunna kontakta ett särskilt urval av medlemmar.
Medlemmarnas rättigheter
Medlemmar har rätt att:
- få tillgång till sina personuppgifter
- få felaktiga personuppgifter rättade
- få sina personuppgifter raderade om uppgifterna inte längre är nödvändiga
- få veta hur länge ni kommer att lagra personuppgifterna
- lämna in klagomål till Datainspektionen.
Lagringstid av personuppgifter
Personuppgifter lagras i 10 år om man inte uttryckligen begär att få uppgifterna raderade.
Skydd av personuppgifter
Medlemsregistret är lagrat på en lösenordssäkrad, icke-internet ansluten dator och skyddas av aktuellt antivirusprogram.
Uppdatera dina uppgifter
Vill du uppdatera dina medlemsuppgifter eller avsluta ditt medlemskap?
Kontakta medlemservice på denna sida!